Litt smått på gang…

Jeg må innrømme at jeg har nok ikke vært den flinkeste bloggeren for tiden, men det betyr ikke at jeg ikke har kost meg med kreative syssler. Det er bare det at jeg liksom aldri kommer meg så langt at jeg blogger om det.

Men nå tenkte jeg å dele litt!

For en stund siden, før jul om jeg husker riktig, kulle min mor være med å stelle istand basar på jobben sin og var på jakt etter noen gevinster. Jeg har engang tidligere bidratt med et bilde som jeg hadde malt og som ikke hadde fått seg noen plass å være, så da det var tid for nok en basar, hintet mamma om det til meg; kanskje jeg ville bidra med et bilde?

Og det ville jeg jo, så slik ble det:

Prosessen - basar klovnen 1

Prosessen - basar klovnen 2

Prosessen - basar klovnen 3

Prosessen - basar klovnen 4

Prosessen - basar klovnen 5

Prosessen - basar klovnen 6

Prosessen - basar klovnen 7

Prosessen - basar klovnen 8

Prosessen - basar klovnen 9

Nå holder jeg på med et lite prosjekt som jeg liker å kalle kjøleskapskunst. Tingen er at jeg av og til synes det kan være gøy å lage litt små bilder og, men for at de ikke bare skal være bittesmå bilder liker jeg å montere magneter på baksiden av dem slik at de også kan brukes som magneter og dermed blir perfekt kjøleskapskunst. Formatet på disse er 10*10cm.

Ettersom det er mixed-media som er teknikken i mitt hjerte for tiden, er det også slik jeg går frem på disse små lerretene. Jeg lager først til en bakgrunn av ulike lag med papir, så litt gesso, stempler og enda mer gesso. Deretter velger jeg mellom pensler og akryl eller inktense fargeblyanter og blyanter. Her er noen bilder så langt:

Charlie clown

Klovn 1

Mr. clown

Klovn 3

Klovn 2

Og her er noen påbegynte små:

Bakgrunn 1

Bakgrunn 2

Bakgrunn 3

Bakgrunn 4

Så får vi se hva de blir til etterhvert.

Legg igjen en kommentar